Posts tonen met het label redactie. Alle posts tonen
Posts tonen met het label redactie. Alle posts tonen
dinsdag 4 januari 2011
zaterdag 20 november 2010
Leuke getallen
We hadden het zelf niet in de gaten. Er is ook helemaal niets bijzonders aan de datum, dus waarom zou er een alarmbel moeten afgaan?! Toch is het zo dattttttttt..........op 19 november 2010
- we de 1.000 posten en 125.000 pageviews zijn gepasseerd
- we naar 500 volgers op Twitter gaan
- we nog altijd 400 tot 500 bezoekers per dag hebben, wat al snel neerkomt op zo'n "slordige" 10.000 per maand
Bij deze willen we ook onze trouwe Foute fans bedanken:
Belinda, Cindy, Ingrid, Caroline, Agave, anonieme dame uit Groningen, Sandra, Christine, Yvonne, Linda, 2 Femke's, Bas, Mariska, Dorine, Gerda, Suzan, Metha, Alex, Jeroen, Ineke, RD, Tjitte en Judith, Petra, CC, Reggie, Marieke, Hans, Michiel, Nick, Rien, Alexandra, Mirjam, Frans, Josy, Anita, Annelies, Paul, Jeroen, Iris, Annemarie, Loes, Amanda, Eva, Liesbeth, Patrick, Kirsten, Dieuwke, Helen, Margriet, Hans, Bina, Lizanne, Frans en al die anderen!
Gepost door
Foute Huizen
op
17:33
donderdag 11 november 2010
Hebben makelaars lef?
Ja, ga er maar even voor zitten......
Deze week kwamen we een niet alledaagse post tegen van directeur VastgoedPro, Ed van de Bijl. Een verhaal over een verkoper die haar woning niet verkocht krijgt en waar Ed zijn collega's uitdaagt in heldere taal!
Lees hieronder een gedeelte.
Zo'n blog, heeft dat nou nut voor mij als makelaar? Die vraag krijg ik vaak. Ik heb daar een wel doordacht academisch antwoord op. Weet ik veel!
Consument
Ik wordt begin oktober, via mijn weblog, benaderd door een consument, ze heet Miriam. De kop van haar mail: laatste strohalm. Miriam schrijft me dat ze haar huis al een tijd te koop heeft staan en dat ze echt zwaar teleurgesteld is in makelaars. Miriam woont weliswaar in een moeilijke regio, in de buurt van Roermond, maar toch. De collega’s die bezig zijn geweest met de verkoop van haar huis, hebben uitgeblonken in drie dingen. Plaatsen van het object op een website (Funda etc), plaatsen van een bord in de tuin en plaatsen van een advertentie.
Respect
Daar houdt het mee op. Tenminste, dat is wat ze heeft gemerkt. Aanvangsprijs circa 380.000 pietermannen, lijkt me toch een leuke deal om te bemiddelen. Als je een % courtage vangt, factureer je toch even €4k. Ik wordt daar warm van. Bereid om ook te zakken in prijs. Maar ook bereid om te stijgen in courtage, mits de makelaar maar bereid is om echt zijn passie te leggen in de verkoop. Om echt haar belangen te behartigen. Om voor haar deal te gaan.
No shit
Praat ik over onzin? Nee, Miriam is bereid om zelfs een factuur van €10.000 te accepteren, mits de makelaar waar voor zijn geld kan bieden. Mits die inzichtelijk kan maken wat hij doet voor zijn geld, mits die resultaat boekt. Mits die een gesprekspartner is, die zijn klant serieus neemt. Hogere beloning valt ook nog over te praten. En wat bieden de makelaars als service? Een bord in de tuin, een plaatsing op een website en een advertentie in een krant. WOW!!!, dat is onderscheidend vermogen, dat denk ík al. Laat staan Miriam.
Ik wordt begin oktober, via mijn weblog, benaderd door een consument, ze heet Miriam. De kop van haar mail: laatste strohalm. Miriam schrijft me dat ze haar huis al een tijd te koop heeft staan en dat ze echt zwaar teleurgesteld is in makelaars. Miriam woont weliswaar in een moeilijke regio, in de buurt van Roermond, maar toch. De collega’s die bezig zijn geweest met de verkoop van haar huis, hebben uitgeblonken in drie dingen. Plaatsen van het object op een website (Funda etc), plaatsen van een bord in de tuin en plaatsen van een advertentie.
Respect
Daar houdt het mee op. Tenminste, dat is wat ze heeft gemerkt. Aanvangsprijs circa 380.000 pietermannen, lijkt me toch een leuke deal om te bemiddelen. Als je een % courtage vangt, factureer je toch even €4k. Ik wordt daar warm van. Bereid om ook te zakken in prijs. Maar ook bereid om te stijgen in courtage, mits de makelaar maar bereid is om echt zijn passie te leggen in de verkoop. Om echt haar belangen te behartigen. Om voor haar deal te gaan.
No shit
Praat ik over onzin? Nee, Miriam is bereid om zelfs een factuur van €10.000 te accepteren, mits de makelaar waar voor zijn geld kan bieden. Mits die inzichtelijk kan maken wat hij doet voor zijn geld, mits die resultaat boekt. Mits die een gesprekspartner is, die zijn klant serieus neemt. Hogere beloning valt ook nog over te praten. En wat bieden de makelaars als service? Een bord in de tuin, een plaatsing op een website en een advertentie in een krant. WOW!!!, dat is onderscheidend vermogen, dat denk ík al. Laat staan Miriam.
Deal
Ik heb Miriam gemeld dat via sociale media, via Web 2.0 ik haar pand kan vermarkten. Dat ga ik doen, maar alleen als makelaars geen aanbod kunnen doen om haar pand te verkopen. Dus, collega's, aan u de keus. Wilt u €10k verdienen? Kom dan wel graag met een aanbod en een doordacht plan. En met een garantie. Maak me niet uit welke. Maar kom niet aan met de ouderwetse courtage, een bejaarde h-a-h advertentie, het klassiek tuin bordje of een gaaaaaap Jaap.nl plaatsing. Dat is mijn eer te na, dat is de professionele makelaar de eer te na. Bron - foto hond: www.funda.nl
Gepost door
Foute Huizen
op
16:06
maandag 1 november 2010
Probleemstraat in Spijtwijk
Je zoekt even op internet naar hoe en waar je woning is gepubliceerd en dan blijk je onder een vreemdsoortig adres te staan, waarvan de vraagprijs ook nog eens te hoog is en dat terwijl je net je eigen vraagprijs met 50.000,= hebt verlaagd.........
Vereniging Eigen Huis op de lollige toer?
Gepost door
Foute Huizen
op
16:46
vrijdag 8 oktober 2010
Open Huis route - deel 3
Foute Huizen heeft het 2 dagen geleden al even genoemd.....er gaan miljoenen om in een Open Huis Route. En, hoeveel woningen worden er bezocht en hoeveel worden er ook echt op het totaal verkocht? Lees onderstaande......
1. Check morgen even of dit bed nog steeds wordt beslapen!

www.funda.nl
2. Je wil graag een niet al te groot fitnesscentrum starten, maar je wil eerst weten of die hometrainer past?

www.funda.nl
3. In je volgende woning moet er absoluut voldoende bergruimte aanwezig zijn?

www.funda.nl
4. Je wil persoonlijk contact zodat je ook meteen het bouwkundig rapport van dit herenhuis kunt doornemen?

www.funda.nl
5. Al tijden op zoek naar een poster-vrije-kinderkamer?

www.funda.nl
6. Op de zondagochtend wordt er vaak aan je deur gebeld, terwijl je nog zo lekker in bed ligt? Wil je ongezien weten wie er aan je voordeur staat?

www.funda.nl
7. Op zoek naar een grote speelruimte voor de kinderen?

www.funda.nl
8. Droom je al jaren om aan het water te wonen met een bootje?

www.funda.nl
9. Rugpijn? Misschien is dit een methode om er af te komen? Je kan het morgen vragen!

www.funda.nl
10. Ook al zegt je hypotheekadviseur: forget it! Zet je auto om de hoek, doe je beste pak of jurk aan! Dit is je kans! Hoe vaak kun je immers zonder enig uitleg in een Wassenaarse villa van 1.4 miljoen rondlopen?

www.funda.nl
11. Sluit je route af in een puur Hollands dorp en neem een lekker gerookte paling voor thuis mee!

www.funda.nl
Veel plezier morgen!!!
Andere bron: www.descherpepen.nl
De nieuwe makelaar uit Brielle geeft u 10 redenen om níet mee te doen aan de open huizenroute op Voorne-Putten. Het is een pakkende titel, maar volgens ons wel waar. De landelijke open huizenroute werkt niet!
Mocht je je toch niet kunnen inhouden en heb je interesse in andere provincies? We hebben er nog een aantal voor je geselecteerd! Zeg nu zelf....de Foute Huizen route, is gewoon de leukste!- Het kost veel geld, betaalt u de makelaar al niet meer dan genoeg ten opzichte van de geleverde diensten?
- Tijdens een open huis moet u zelf de bezichtigingen verzorgen terwijl de makelaar zelf zijn neus niet laat zien
- 80% van de verkopers ontvangen geen kijkers, zonde als u net op tijd uw woning aan kant heeft en heel de dag in spanning hebt zitten wachten op die ene koper
- Voor 70% van de kijkers is het een leuk dagje uit en meer ook niet
- De overige 30% vindt het erg interessant om te zien wat voor dikke flatscreen u aan de muur heeft hangen en let vooral op de inbraakgevoeligheid
- De makelaar wordt nog meer gespekt bovenop de dure courtage die al gerekend wordt, ze verdienen al genoeg
- Uw hoge verwachtingen worden niet waargemaakt. Als mensen echt serieus zijn dan plannen ze wel een bezichtiging
- U kunt het ook heel goed zelf organiseren zonder veel kosten te maken
- U bent met elk ander huis in de buurt in concurrentie, omdat deze ook meedoet met de route!
- Minder dan 1 op de 100 huizen wordt verkocht op de open huizenroute.
1. Check morgen even of dit bed nog steeds wordt beslapen!

www.funda.nl
2. Je wil graag een niet al te groot fitnesscentrum starten, maar je wil eerst weten of die hometrainer past?

www.funda.nl
3. In je volgende woning moet er absoluut voldoende bergruimte aanwezig zijn?

www.funda.nl
4. Je wil persoonlijk contact zodat je ook meteen het bouwkundig rapport van dit herenhuis kunt doornemen?

www.funda.nl
5. Al tijden op zoek naar een poster-vrije-kinderkamer?

www.funda.nl
6. Op de zondagochtend wordt er vaak aan je deur gebeld, terwijl je nog zo lekker in bed ligt? Wil je ongezien weten wie er aan je voordeur staat?

www.funda.nl
7. Op zoek naar een grote speelruimte voor de kinderen?

www.funda.nl
8. Droom je al jaren om aan het water te wonen met een bootje?

www.funda.nl
9. Rugpijn? Misschien is dit een methode om er af te komen? Je kan het morgen vragen!

www.funda.nl
10. Ook al zegt je hypotheekadviseur: forget it! Zet je auto om de hoek, doe je beste pak of jurk aan! Dit is je kans! Hoe vaak kun je immers zonder enig uitleg in een Wassenaarse villa van 1.4 miljoen rondlopen?

www.funda.nl
11. Sluit je route af in een puur Hollands dorp en neem een lekker gerookte paling voor thuis mee!

www.funda.nl
Veel plezier morgen!!!
Andere bron: www.descherpepen.nl
Gepost door
Foute Huizen
op
22:15
donderdag 7 oktober 2010
Open Huis Route - deel 2
Je hebt het in de afgelopen dagen overal kunnen lezen....de Open Huis Route is 9 oktober!
Voor een ieder die op zoek is en die specifieke wensen heeft, heeft Foute Huizen alvast wat vooronderzoek gedaan. Tja, het kan je zo maar veel tijd schelen, dus waarom zelf zoeken als het ook zo kan! De route die we voor je hebben uitgezet kun je dan ook 1-op-1 overnemen. Bovendien is deze route veel leuker dan de meubelboulevard op een zondag en als laatste een niet te verwaarlozen aspect met een educatief tintje: topografische kennis beetje bijspijkeren.
Hier komt ie dan!
1. Ben je een dierenliefhebber en raak je ontroert bij het zien van elk dier?

www.funda.nl
2. Op zoek naar aparte lamp en sensueel schilderij?

www.funda.nl
3. Ben je dol op een oud roze naar het paarse toe uitziende woonkamer?

www.funda.nl
4. Altijd al een ruime slaapkamer willen hebben met schrootjes afwerking?

www.funda.nl
5. Kies je voor het gemak van het dweilen van een plavuizenvloer, veel m2 en schuin?

www.funda.nl
6. Heb je een grote garderobe en dus wil je veel kastruimte?

www.funda.nl
7. Altijd al een origineel zolderluik willen hebben met tl-verlichting?

www.funda.nl
8. Je bent bijna niet meer te houden nu je weet dat in de tuincentra de kerstballen al uitgestald liggen en je hunkert naar sneeuw?

www.funda.nl
9. Je partner droomt van een echt klussenhuis en jij van een toilet met openstaande klep?

www.funda.nl
10. Je ergert je dood aan die plastic groene brievenbussen en wil nu wel eens iets fatsoenlijks?

www.funda.nl
11. Die Blokker strijkplank ben je meer dan zat en je verlangt naar vroeger......

www.funda.nl
12. De vriendenkring is muzikaal, dus als ze komen logeren wil je wel een goede gastvrouw/heer zijn...

www.funda.nl
Voor een ieder die op zoek is en die specifieke wensen heeft, heeft Foute Huizen alvast wat vooronderzoek gedaan. Tja, het kan je zo maar veel tijd schelen, dus waarom zelf zoeken als het ook zo kan! De route die we voor je hebben uitgezet kun je dan ook 1-op-1 overnemen. Bovendien is deze route veel leuker dan de meubelboulevard op een zondag en als laatste een niet te verwaarlozen aspect met een educatief tintje: topografische kennis beetje bijspijkeren.
Hier komt ie dan!
1. Ben je een dierenliefhebber en raak je ontroert bij het zien van elk dier?

www.funda.nl
2. Op zoek naar aparte lamp en sensueel schilderij?

www.funda.nl
3. Ben je dol op een oud roze naar het paarse toe uitziende woonkamer?

www.funda.nl
4. Altijd al een ruime slaapkamer willen hebben met schrootjes afwerking?

www.funda.nl
5. Kies je voor het gemak van het dweilen van een plavuizenvloer, veel m2 en schuin?

www.funda.nl
6. Heb je een grote garderobe en dus wil je veel kastruimte?

www.funda.nl
7. Altijd al een origineel zolderluik willen hebben met tl-verlichting?

www.funda.nl
8. Je bent bijna niet meer te houden nu je weet dat in de tuincentra de kerstballen al uitgestald liggen en je hunkert naar sneeuw?

www.funda.nl
9. Je partner droomt van een echt klussenhuis en jij van een toilet met openstaande klep?

www.funda.nl
10. Je ergert je dood aan die plastic groene brievenbussen en wil nu wel eens iets fatsoenlijks?

www.funda.nl
11. Die Blokker strijkplank ben je meer dan zat en je verlangt naar vroeger......

www.funda.nl
12. De vriendenkring is muzikaal, dus als ze komen logeren wil je wel een goede gastvrouw/heer zijn...

www.funda.nl
Gepost door
Foute Huizen
op
19:39
vrijdag 23 april 2010
De BBQ kan de schuur uit!

Vandaag was het al een prachtige dag en ook het weekend temperaturen van 19 - 21 graden. Proseccootje, visje op de BBQ, salade, stokbroodje en als het net wat frisser gaat worden, dan trek je even een trui aan.......
Niet in alle delen van het land is de aanblik zonnig..........
www.weer.nl
Gepost door
Jacq
op
20:10
dinsdag 29 september 2009
Eentje beter, de ander terug
Krijgen we een voorlichtingsfimpje op tv te zien over o.a. het niet aanzetten van je "Out of Office" tijdens de vakantie, plaatst Lette een bericht dat ik op vakantie ben en op een stretcher in Frankrijk lig.............
Afgezien van het weer, veel heb ik niet op stretcher gelegen. Je vrienden met een chambre & table d'hotes in de Creuse assisteren mag romantisch lijken, toch is het mn: werken. Voor mij een ontzettende leuke ervaring (ik kan nu boeuf bourguignon klaarmaken) en volgend jaar zou ik het zo weer doen.
Anyway, Lette is weer beter en ik ben dus terug. We gaan ons best doen om weer dagelijkse een bericht op Foute Huizen te zetten. We hebben ook van jullie de nodige goede/leuke/gekke inzendingen gekregen, dus blijf ons volgen!
Afgezien van het weer, veel heb ik niet op stretcher gelegen. Je vrienden met een chambre & table d'hotes in de Creuse assisteren mag romantisch lijken, toch is het mn: werken. Voor mij een ontzettende leuke ervaring (ik kan nu boeuf bourguignon klaarmaken) en volgend jaar zou ik het zo weer doen.
Anyway, Lette is weer beter en ik ben dus terug. We gaan ons best doen om weer dagelijkse een bericht op Foute Huizen te zetten. We hebben ook van jullie de nodige goede/leuke/gekke inzendingen gekregen, dus blijf ons volgen!
Gepost door
Jacq
op
22:57
maandag 30 maart 2009
Abonneren op:
Posts (Atom)


